http://fastniaz.com/?lang=en

ورود به پنل کاربری راهنما

ثبت نام کاربران راهنما


بازیابی رمز عبور راهنما

ارتباط با آگهی دهنده

سئو و بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوگر
اشتراک گذاری :

سئو و بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوگر

سئو وب سایت یا Search Engine Optimization بهینه سازی موتورهای جستجوگر، مجموعه دستور العمل هایی است که وب سایت برای بدست آوردن جایگاه مناسب در نتایج موتورهای جستجوگر رتبه بندی میشود.
به خاطر اینکه وب سایت ما در سرچ موتورهای جستجوگر در صفحات گوگل رتبه بالایی داشته باشد باید حتما با استفاده از اصول و روش های مختلف وب سایت خود را بهینه کنیم .در اصل صفحات وب سایت خود را سئو کنیم. سئو وب سایت از دستور العمل ها وروش های گوناگونی ایجاد شده است که ممکن است اجرا کردن تمام این فاکتورها مشکل وگاهی ناممکن باشد. شما میتوانید با انجام فاکتور های مهم واصلی سئو وب سایت به هدف خود برسید.ما در این مقاله سعی کردیم که بسیاری از مهمترین واساسی ترین فاکتورهای سئو وب سایت را معرفی کنیم.
بهینه سازی و سئو وب سایت
میتوان گفت که سئو وب سایت شامل 300 قاعده و قانون اصلی می باشد که این روش های اساسی سئو وب سایت که شامل سئو وب سایت داخلی و سئو خارجی وب سایت است دسته بندی کرد. البته هم چنین در یک دسته بندی دیگرنیز میتوان سئو تکنیکال وب سایت و یا همان سئو فنی را که از تکنیک های مهم است قرار داد.
سئو وب سایت به خاطر اینکه یکی از اصلی ترین فاکتور های دیجیتال مارکتینک به حساب می آید از اهمیت ویژه ای برخوردار است.ونیز به همین باعث شده است که رقابت برسر اول بودن در نتایج گوگل زیادتر شود .دقیقا همین مسئله رسیدن به رتبه های بسیار خوب گول را مشکل تر میکند.
همانطور که گفتیم فاکتورهای سئو وب سایت بالای 300 قاعده و قانون اصلی است و عمل کردن به همه آن قوانین امکان پذیر نیست. البته همه ی آن قاعده و قانون های سئو وب سایت واجب نیستند وتنها برروری کیفیت صفحات وب سایت شما موثر هستند. با دانستن این موضوعات گوگل و بسیاری از موتورهای جستجوگر به عوامل اساسی دقت زیادی میکنند وبا درست انجام دادن این فاکتورها وب سایت آنها در مدت زمان کمی به نتایج خوبی برسد.
هممچنان که شما هم مطلع هستید موتورهای جستجوگر والگوریتم های گوگل مدام در حال پیشرفت وبه روز شدن هستند. این آپدیت باعث می شود که بعضی مسائل ویرایش و کم اهمیت شوند وبسیاری دیگر حذف و اضافه شوند. این بسیار اهمیت دارد که شما بتوانید در برابر این به روز شدن به روز بمانید. البته نباید فراموش کرد که انجام دادن بعضی از این عوامل نیازمند داشتن تخصص حرفه ای در زمینه سئو وب سایت است.
با ما همراه باشید تا درادامه بررسی برخی از عامل های مهم سئو وب سایت که برای گوگل و الگوریتم های موتورهای جستجوگرمهم هستند بپردازیم.
قاعده و قانون های اصلی سئو وب سایت از جنس سئو داخلی
از آنجایی که قاعده و قانون های سئو وب سایت از بخش های مختلف تشکیل شده است، لازم می باشد در هر بخش مهمترین قواعد سئو وب سایت را نام برد. در بهینه سازی و سئو داخلی وب سایت موارد زیر مهم هستند:
ایجاد تولید محتوای حرفه ای و مناسب در صفحات وب سایت:
محتوای یک وب سایت اصلی ترین مورد برای جلب توجه کابران به سمت وب سایت شما است. در حقیقت کاربران برای خواندن و یاد گرفتن به مقالات وب سایت رجوع می کنند، قطعا پس در تولید آن زمان ووقت وهمچنین دقت بسیاری شود. به کار بردن از محتوای مختصر و کوتاه، و تکراری ومنسوخ شده، وایجادد یک محتوای اشتباه و دروغین بار منفی برای وب سایت شما خواهد داشت که این منفی بودن برای رتبه بندی وب سایت شما پیامد خوبی را به دنبال نخواهد داشت. گوگل تولید محتوای که کامل و به روز بیشتراز 1000 کلمه، حرفه ای وغیرکپی باشد را رتبه بسیار ارزشمندی به وب سایتش میدهد.
ایجاد کلمه کلیدی جذاب در صفحات وب سایت:
به جرأت می توان گفت که اصلی ترین عامل در سئو وب سایت عبارات کلیدی به حساب می آیند. به همین خاطر باید جذابترین و بهترین عبارات کلیدی را برای وب سایت خود در نظر بگیرید. شما باید به این نکته هم توجه کنید که این عباراتی که استفاده می کنید حتما باید با حیطه ی کاری شما مرتبط باشد. عبارات کلید ی اینگونه تعریف کرد که همان کلماتی هستند که مخاطبان برای جستجو کردن مطلبی در وب سایت شما استفاده می کنند. شما باید در یک وب سایت در جاهای مختلف آن از عبارات کلیدی استفاده کنید.
که عبارت است از:
استفاده از کلمات کلیدی در متاتگ عنوان در صفحات وب سایت:
از اساسی ترین عوامل برای به دست آوردن رتبه عالی هستند. ازاین تگ برای توضیح دادن محتوای صفحات وب سایت وموتورهای جستجوگر برای نشان دادن عناوین اصلی نتایج جستجو استفاده می شود. استفاده عبارت کلیدی در موتورهای جستجوگر نشان می دهد که صفحه در چه رتبه ای قرار گرفته است.برای داشتن نتایج بهتر در موتورهای جستجوگر باید کلمات کلیدی رادر ابتدای تگ عنوان قرار دهید. صفحه های وب سایتی که این گونه بهینه شدند رتبه بالاتری نسبت به صفحه هایی که کلمات کلیدی رابه انتهای برچسب عنوان چسبیده اند را دارند.
استفاده از کلمه کلیدی در متاتگ توضیحات در صفحات وب سایت:
در سئو وب سایت متاتگ توضیحات اهمیت بسیاری نخواهند داشت ولی به طور غیر معمول در رتبه موثر هستند. زیرا برای کلیک شدن توسط مخاطبان نتایج موتورهای جستجوگر مهم هستند.اضافه کردن کلمات کلیدی در توضیحات متا درک صفخات وب سایت را برای کاربران وموتورهای جستجوگر راحت تر می کند.
استفاده از کلمه کلیدی در تگ های هدر:
تگ H1 : هر یک از صفحات وب سایت عناوینی دارند که مفهوم محتوای خود را می رسانند. همچنین به کاربردن عبارات کلیدی در تگ هدرهم برای درک کاربران وهم برای موتورهای جستجوگر مهم هست.
استفاده درست کلمه کلیدی در صفحات وب سایت:
همان طور که می دانید محتوای یک وب سایت پایه و اساس آن وب سایت است. در ساخت یک محتوا حتما باید از کلمه ها وجملات کلیدی درست وصحیح و دقیق استاده کنیم. قبلا صفحه های اینترنت پراز عبارات کلیدی بودند که درست در جای خود در متن قرار نگرفته بودند. این روش ابتدا موجب دیده شدن وتوجه گوگل به وب سایت ها می شد ولی بعد از مدتی این کار یکی از موارد سئو کلاه سیاه شناخته شد. زیرا که موجب میشود که محتوا تکراری وغیرقابل خواندن شود بهتر است برای به دست آوردن رتبه در گوگل از عبارات وکلمات کلیدی وهم معنی آن ها استفاده شود.
استفاده کردن کلمات کلیدی در آدرس وب سایت یا یو آر ال:
به کاربردن از کلمات کلیدی در آدرس دهی صفحه ها تاثیر به سزایی در رتبه بندی وب سایت شما دارد.
استفاده از لینک های داخلی در صفحات وب سایت:
یکی از عواملی که موجب ایندکس شدن سریع صفحه های وب سایت میشود، پیوند دهی داخلی وب سایت است. شما میتوانید هدر وب سایتت خود کلمات وعبارات کلیدی در متن خود را به صفحه های مرتبط با خودش لینک کنید. این روش هم در رتبه گرفتن تاثیر دارد هم موجب میشود که خزنده های گوگل و کاربر از صفحه های دیگر وب سایت استفاده کنند.
استفاده از لینک های خارجی در صفحات وب سایت:
لینک دادن خارجی هم در صفحه های وب سایت موجب افزایش اعتبار صفحه های وب سایت میشود. هم این را در نظر داشته باشید که زیاد این کار را تکرارنکنید.
بهینه کردن عکس ها در صفحات وب سایت:
همچنین شما میتوانید از عکس ها و ویدئوها درمحتوای خود به کار ببرید تا هم صفحات وب سایت شما جذابتر شود وهم برای رتبه بندی موثر باشد. برای انجام این کار از عکس ها و ویدئوهایی به روز که خودتان آن راتهیه کرده اید وبا محتوای مرتبط است را به کار ببرید. البته هم می توانید در قسمت توضیح های مربط به عکس وفیلم از عبارات کلیدی استفاده نمایید. در هنگام استفاده ازفایلهای چندرسانه ای حتما حجم آن هارا تا جایی که ممکن است بدون پایین آمدن کیفیتشان ، کم کنید. اینکار موجب می شود که سرعت بارگذاری در وب سایت شما بهتر شود.
عوامل اساسی در سئو وب سایت
بعضی از عوامل مربوط به زیر ساخت بهینه کردن وب سایت هستند که میتواند بر کیفیت وب سایت هم موثر باشد. از اصلی ترین عوامل سئو فنی وب سایت به موارد زیر اشاره می کنیم:
بالا بردن سرعت لود وب سایت
همیشه به این موضوع اشاره کردیم که سرعت بارگذاری صفحات وب سایت برای کاربر بسیار اهمیت دارد چون که اکثر افراد اینترنت پرسرعت دارند و انتظار دارند به محض کلیک رو لینک مورد نظر لینک شان باز شود.
به خاطر اینکه سرعت بارگذاری وب سایت برای کاربر اهمیت دارد گوگل هم این عوامل را یکی از اساسی ترین عومل سئو وب سایت دانسته است. زیرا که هر عواملی که موجب جلب توجه کاربر شود برای گوگل بسیار اهمیت دارد.
میتوان گفت برای سرعت لود صفحات وب سایت عوامل زیادی اثر می گذارد که میتوانید با کنترل کردن آن سرعت وب سایت را بهبود ببخشید. برای کنترل کردن سرعت وب سایت ها ابزارهای گوناگونی وجود دارد که بامراجعه به آنها میتوانید ازمیزان سرعت بارگذاری صفحات وب سایت آگاه شوید یکی ازاین ابزارهای اساسی آمار تست سرعت شرکت گوگل میباشد که تولید شرکت گوگل است.
شما می توانید دراین ابزارها علاوه بر چک کردن میزان سرعت وب سایت عوامل موثر دیگری را هم بشناسید. از اساسی ترین مواردی که برسرعت بارگذاری صفحات وب سایت موثرند به حجم محتوا علل خصوص تصاویر ویدئو ها، نوع کد نویسی، فاصله ها، تعداد افزونه ها وانواع آن ، لینک های موجود در صفحه و … اشاره کرد.
موتور جستجو گوگل ازسال 2014 به بعد وب سایت هایی که سرعت مطلوبی دارند را نسبت به وب سایت های دیگر دراولویت بندی خود قرار میدهد. این مطلب هم چنین برای کاربر موبایلی وب سایت نیز از اهمیت بسیاری برخوردار هستند. وب سایت هایی که در موبایل به سرعت لود میشوند معمولا رتبه بهتری در موتورهای جستجوگر دارند.
طراحی وب سایت مناسب برای گوشی های همراه، تبلت ها و دیگر ابزارهای قابل نمایش
قبلا ریسپانسیو کردن وب سایت تاثیر چشم گیری بررتبه وب سایت داشت. اما اکنون طراحی سازگار با تلفن همراه یکی از ضرورت های وب سایت ها به حساب می آید که درصورت نداشتن طراحی آن، رتبه وب سایت رشدی نخواهد داشت . به خاطراین که گوگل می داند اکثر کاربران با استفاده از موبایل خود وارد وب سایت ها می شوند و مشاهد ه می کنند و جلب رضایت کاربران برای گوگل اهمیت بسیاری دارد.
بالا بردن امنیت صفحات وب سایت
به خاطر اینکه حفظ حقوق کاربران برای موتورهای جستجوگر اهمیت بسیاری دارد، امنیت داشتن وب سایت یکی از عومل اساسی برای داشتن رتبه در گوگل است. استفاده کردن از آدرس پروتکل اس اس ال برای وب سایت ها میتواند ارسال سیگنال مثبت برای رتبه به گوگل باشد. البته هم چنین میتواند موجب افزایش اعتماد کاربر به وب سایت شما شود.
داشتن نقشه وب سایت یا سایت مپ:
نقشه وب سایت به موتورهای جستجوگرکمک بسیاری می کنند که تمامی صفحه های وب سایت شما را بررسی کند. این راحت ترین و کاربردی ترین راه برای نشان دادن گوگل است که وب سایت شما شامل چه صفحاتی میشود.
کمک گرفتن از گوگل وبمستر تولز:
تایید وب سایت شما در گوگل وبمستر تولز به ایندکس شدن وب سایت شما کمک میکند. البته هم چنین این ابزار داده های را معرفی می کند که با استفاده از آن می توانید برای بهینه کردن بهتر وب سایت خود تلاش کنید.
قواعد و قانون های مهم سئو خارجی وب سایت
هنگام رتبه بندی صفحه های وب سایت، ربات های موتورهای جستجوگر به فاکتور های خارج از وب سایت نیز توجه می نمایند . در این قسمت به چند مورد مهم می پردازیم:
دریافت بک لینک :
دریافت بک لینک به معنای لینک گرفتن از یک وب سایت خارجی سایت شما هست. این کار موجب افزایش اعتبار وب سایت در برابر موتورهای جستجوگر و هم چنین افزایش اعتمادکاربر به وب سایت شما می شود. در گرفتن بک لینک باید به چندین مورد مهم اشاره کرد:
دامنه های لینک دهنده: تعداد دامنه هایی که به شما پیوند میدهند بسیار اهمیت دارد بخصوص در رتبه بندی های گوگل .
تعداد صفحه های لینک دهنده: این که چندین صفحه از یک وب سایت به وب سایت شما پیوند بدهند ، این روش تاثیر مثبتی بر درجه رتبه ی شما خواهد داشت.
دریافت بک لینک درست :
بک لینک های خارجی که دریافت می کنید بسیار مهم است که با محتوای صفحه های شما ارتباط داشته باشند خلاف این باشد میتواند بک لینک شما نتیجه عکس داشته باشد.
اعتبار صفحات لینک دهنده:
یابد این راا هم درنظر داشته باشید که هر بک لینک دهی موجب بهبود رتبه وب سایت نمی شود. شما باید حتما صفحه هایی که برای اینکار در نظر می گیرید از اعتبار بالایی برخودار باشد. وب سایت هایی که رتبه بسیار بالایی دارند برای اینکار عالی هستند.
لینک های فالو دربرابر لینک های نوفالو:
گوگل رسما اعلام کرد که اعتبار لینک ‌های را نوفالو در نظر نمی گیرد.در نتیجه لینک های فالوبررتبه بندی شما موثر است.بهتراست این را بدانید که لینک ها را در محتوا استفاده کنید.
فعالیت در شبکه های اجتماعی:
علی رغم این که هیچ کدام از موتورهای جستجوگر به صورت رسمی نگفته اند که فعالیت دررسانه های اجتماعی بر رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجوگر موثر است، دراین حال در سالها این کار موجب بهبود رتبه زیادی از وب سایت ها می شود.
از رسانه های اجتماعی پربازدید کننده میتوانیم اینستاگرام را نام ببریم. که جدیدا دراین شبکه اجتماعی میتوانید لینک گذاری صفحه های وب سایت را هم انجام دهیدکه اینکار مانند بک لینک گذاری به حساب می آید. هم چنین فعال بودن در اینستاگرام با میلیونها مخاطب موجب پیشرفت اعتبار برند تجاری وهمچنین موجب افزایش بازدید وب سایت شما شود که این کار میتواند باعث افزایش رتبه وب سایت شما شود.
یک بار دیگر تیتر قاعده و قوانین اصلی بهینه سازی و سئو داخلی سایت را خدمت شما عزیزان ارائه می دهیم:
تولید محتوای مناسب
داشتن کلمه کلیدی جذاب
داشتن کلمات کلیدی در متاتگ عنوان
داشتن کلمات کلیدی در متاتگ توضیحات
داشتن کلمات کلیدی در تگ های هدر
داشتن عبارات کلیدی در متن
داشتن کلمات کلیدی در آدرس صفحات
لینک دهی داخلی
لینک دهی خارجی
بهینه کردن عکس ها وفیلم ها
و حالا تیتر قاعده و قانون های سئو فنی تکنیکال به این شرح هستند:
سرعت لود کردن صفحه های وب سایت

دسته بندیکامپیوتر و موبایل => طراحی و برنامه نویسی
موبایل09190290180
وبسایتhttp://www.website1.ir/article.aspx?aid=SEO-benefits-for-website-design
تاریخ بروزرسانی۱۱ مهر ۱۴۰۱
بازدید130

افزودن نظر

پاسخ

برای افزودن نظر ابتدا باید به حاسب کاربری خود وارد شوید
اولین نظر را وارد نمایید.

دیگر آگهی های کاربر

آگهی های مشابه