http://fastniaz.com/?lang=en

ورود به پنل کاربری راهنما

ثبت نام کاربران راهنما


بازیابی رمز عبور راهنما

ارتباط با آگهی دهنده

شمار سهامداران و تعداد مدیران در شرکت سهامی
اشتراک گذاری :

شمار سهامداران و تعداد مدیران در شرکت سهامی

شرکت سهامی یکی از مهم ترین شرکت های تاثیرگذار در اقتصاد کشور است که به اتکاء سرمایه های تسهیم شده فعالیت اقتصادی خود را رونق می دهد. ماده 1 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 24/ 12/ 1347 شرکت سهامی را چنین تعریف کرده است :
" شرکت سهامی، شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی آن هاست".
شرکت سهامی بر دو نوع است : سهامی عام و سهامی خاص.
شرکت سهامی عام شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده است. سرمایه ای که موسسین آن قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تامین کرده اند. شرکت سهامی کامل ترین نوع از شرکت های سرمایه ای است که شرکا در آن صاحبان سهام یا سهامداران نامیده می شوند.
شرکت سهامی خاص، شرکتی است بازرگانی که تمام سرمایه آن منحصراً توسط مؤسسین تأمین گردیده و سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، محدود به مبلغ اسمی آنهاست.
شمار سهامداران
شمار متفاوت سهامداران برای تاسیس و ادامه فعالیت شرکت سهامی عام و شرکت سهامی خاص، در راستای سایر ویژگی های آن ها قابل ارزیابی است. ملاحظه نحوه قانون گذاری در این رابطه قابل تامل است . چرا که هیچ مقرره قانونی صریحی راجع به تعیین تعداد سهامداران هیچ یک از دو شرکت در قانون ناظر به شرکت های سهامی به چشم نمی خورد ، بلکه از راه تفسیر و مقایسه ، دستیابی به منظور قانون گذار امکان پذیر می نماید. چرا که مطابق ماده 3 لایحه اصلاحی قانون تجارت 1347 " در شرکت سهامی تعداد شرکا نباید از سه نفر کمتر باشد ". این مقرره چه منطوقاَ و چه در مفهوم حکایت از تعداد سهامداران هیچ یک از شرکت های سهامی ندارد. معذلک ، با ملاحظه مقرره دیگری از همان لایحه یعنی ماده 107 که به موجب آن اداره " شرکت سهامی به وسیله هیئت مدیره ای که از بین صاحبان سهام انتخاب شده " انجام می گیرد ، می توان به ابهام مورد بحث این گونه پاسخ گفت که ، با توجه به اینکه ماده 3 لایحه مذکور حداقل تعداد شرکای شرکت سهامی را سه نفر معین نموده بدون اینکه به نوع شرکت سهامی اشاره نموده باشد، و از سوی دیگر ماده 107 همان لایحه عده اعضای هیئت مدیره در شرکت سهامی عام را حداقل 5 نفر ذکر نموده که همگی باید سهامدار باشند، پس شمار سهامداران شرکت سهامی عام نبایستی از پنج عضو کمتر باشند ، و ماده 107 را باید مخصص اطلاق ماده 3 دانست.
تماس با ما:
02188880006
sabtkara@gmail.com
میدان ونک، تقاطع ملاصدرا و کردستان، بن بست فرشید، پلاک 8، واحد 4
https://kararegister.com

دسته بندیخدمات => خدمات اداری
نامکارا ثبت
تلفن02188880006
موقعیتتهران
نشانیمیدان ونک، تقاطع ملاصدرا و کردستان، بن بست فرشید، پلاک 8، واحد 4
وبسایتhttp://www.kararegister.com
تاریخ بروزرسانی۲۳ دی ۱۳۹۶
بازدید1365

افزودن نظر

پاسخ

برای افزودن نظر ابتدا باید به حاسب کاربری خود وارد شوید
اولین نظر را وارد نمایید.

دیگر آگهی های کاربر

آگهی های مشابه